סרט האנימציה "מטען עודף" זכה במקום הראשון בתחרות לסרט אנימציה קצר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

סרט נוסף שהתקבל לתחרות הוא 'כאפות' של היוצר אדם מגרלה. שני הסרטים הוצגו לאחרונה במסגרת תחרות סרטי בוגרים.ות בפסטיבל קולנוע דרום.

'מטען עודף', הסרט בן שש דקות של היוצרת עינת קשת, מספר על רעות שקופצת על ההזדמנות לטוס לאירוע משפחתי עם אביה, חיים, בסן פרנסיסקו. בדרך, האינטראקציה ביניהם חושפת את הדימוי הספציפי שיש לחיים עבור בתו, אותו הוא רוצה להציג באירוע. רעות מגלה כי היא שונה מאותו הדימוי, ואביה אינו מודע לכך. כשאביה מביא אותה למספרה, מתגבש חיבור ייחודי עם מעצבת השיער, וזו עוזרת לרעות לבטא את עצמה ולגבש חלק מעצמיותה.
 
על הפקה, תסריט ועריכה אחראית היוצרת עינת קשת; על עיצוב הפסקול והמוזיקה אחראי דניאל שמר; על המשחק אחראים שירן הוברמן, אורן חבוט ומאיה תומאס. הסרט נתמך על ידי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.
 
'כאפות', סרט בן 14 דקות , מספר על אדם חוזר מהטיול הגדול במזרח לאריאל שמעבר לקו הירוק, בתחושה שהוא נולד מחדש. הוא מביא את התובנות ושלוות הנפש שהוא חווה בטיול בחזרה לארץ. כשהוא מתאחד עם אחיו הקטן בן ועם חבריו התל אביבים, גילי ודולב, הוא מגלה שעל אף התובנות שצבר, כמעט בלתי ניתן בישראל לשרוד אפילו יום אחד מבלי לברוח.
 
על התסריט והעריכה אחראי אדם מגרלה; על ההפקה והצילום אחראית אלינור כהן; על עיצוב הפסקול אחראי דולב אזולאי; על המוזיקה אחראים: רז כהן, דולב אזולאי  ונועם קצין; על המשחק אחראים: אדם מגרלה, דולב אזולאי וגלעד בלום. הסרט נתמך על ידי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

חדש על המדף - יחיד ביחד
ספר חדש בעריכת ד"ר מנחם טופל, מרצה בכיר במחלקה לניהול המשאב האנושי וד"ר אורנה שמר להתמודדות עם השונות בקהילה פנים רבות, גלויות וחבויות, מדוברות ומושתקות, לעיתים בתחכום רב. ספר זה מבקש לראשונה לבחון באמצעות מחקרים על קבוצות זהות שונות בקהילה הקיבוצית את חוויית היחיד ביחד הקיבוצי מנקודת מבט של הכלה והדרה. נראה כי ככל שגוברת המציאות של שונות בקהילה הקיבוצית, כך נחלשים מנגנוני ההדרה, שהיו טבועים בה. עם זאת, היחלשות המרקם הקהילתי והמעטפת הממסדית מאתגרים את ההכלה החברתית. ספר זה נכתב בעבור האנשים שעומדים במושא הפרקים, אך לא פחות מזה בעבור כל אלה שחיים באותה קהילה, אשר יחד מהווים את השלם הקהילתי.
מאות מבקרים, אורחים ותושבים השתתפו השבוע  באירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית, אשר נערכו בשכונת מישור הגפן באופקים. השנה התקיימו הפעילויות במתכונת מיוחדת, כחלק מתהליך ההנצחה הרשותי של אירועי 7 באוקטובר בעיר, ותוך שימת דגש על שיקום, זיכרון, הנצחה, קהילתיות, שייכות וערבות הדדית. האירועים כללו בין היתר בכורות, מופעים, מפגשים ואירועי תרבות ברחובות, בחצרות, בבתים ובשטחים הציבוריים ברחבי השכונה, ופרויקטים אמנותיים שפותחו במיוחד עבור הפסטיבל - לצד סיורים, מופעים, ערבי שיח, מייצבים ומייצגים, לרבות מופעים לילדים ולנוער. הכנס השנתי של התכנית לתואר שני בלימודי תרבות: תרבות פועלת – תרבות מקיימת, סיכם את ה