"מישקה העכברה" - ספר חדש לד"ר שלומית גיא, מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים ובמחלקה לתרבות - יצירה והפקה.

הספר "מישקה הקטנה" הוא ספר ילדים חדש, המיועד להורים צעירים והוא משתמש בטכניקות של מגע ועיסוי כדי לייצר קירבה בין ההורה לילד ולחזק את תחושת ההתקשרות.

למגע בין תינוקות להוריהם יש השפעות חשובות על תחושות הביטחון, הדימוי העצמי והערכה העצמית. תהליך ההתקשרות בין ההורים לילדיהם בריא יותר בזכותה קירבה פיזית. לא בכדי בכל פעם שילד מרגיש פחד הוא מחבק את הרגל של האימא, או חופן את ראשו בכתף של אביו. העולם המודרני בו אנו חיים מצמצם את המגע הבינאישי. ילדים נמצאים שעות רבות במהלך היום במסגרות החינוך, שם הם זוכים למעט מדי מגע מנחם של מבוגרים. בשעות אחר הצהריים והערב מכשירים אלקטרונים מושכים את תשומת הלב שלנו ומשאירים מעט מדי זמן או אנרגיה ליצירה של מרחבים בינאישיים מעצימים. ככל שחולף הזמן אנחנו מביטים אחד בשני פחות בעיניים, מדברים פחות זו עם זו, ומלטפים ומחבקים רק כטקס בתחילת או בסוף מפגש.

הספר "מישקה הקטנה" מבקש לייצר מרחב קדוש של חוויה רב חושית המחברת בין ההורה לילד. ההורה מקריא את הספר, שכתוב במקצבים קצרים, כך שטון קולו וקצב הדיבור שלו מייצרים אצל הילד תחושה של ביטחון. ההורה מלווה במגע את המסלול שעושה מישקה הקטנה על גופה של התינוקות, כך שהקול והמגע פועלים בצורה משולבת ליצירה של קירבה, בטחון והקשבה. העיניים של התינוקת וההורה נפגשים, השמיעה מופנית רק זה לזו וההפך, חוש הריח מתכוונן זה לזו ועוד. כולנו אוהבים את הילדים שלנו עם כל הלב, מישקה הקטנה מציעה דרך ללטף, לאהוב, לחבק גם עבור הורים שלא יודעים איך לעשות את זה.

ד"ר שלומית גיא היא מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים ובמחלקה לתרבות- יצירה והפקה. גיא היא אנתרופולוגית ספורט והיא מלמדת קורסים באנתרופולוגיה וסוציולוגיה של הספורט. בנוסף היא מנחה מאמנים ומנהלים של מחלקות נוער של מועדוני כדורגל בישראל ומדריכה מורים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים להגברת מיצוי הפוטנציאל של ילדים ובני נוער באמצעות ספורט.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה