האקסלרטור מתקיים במרחב האקסלאב, כחלק מפעילות מרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר. הוא מיועד לפרויקטים נבחרים של בוגרות ובוגרי התכנית האקדמית, אשר מעוניינים לקחת את המיזם שלהם כמה צעדים קדימה.
 
מטרת האקסלרטור להוביל מיזמים נבחרים במשך 3 חודשים, על מנת לבנות מוצר ראשוני, לכתוב תכנית עסקית, לגייס השקעה ולפתוח חברה. במהלך התוכנית, כל צוות יפגש עם מנטורים ומומחי תוכן שונים ויבצע משימות שיכינו אותו למפגש אחרון - יום הצגה מול משקיעים פוטנציאליים ובעלי עניין, שיתקיים באמצע אוקטובר.
 
משתתפי מחזור תשפ״א:

  1. טיימלין - מריה פרקל, רון מנס, אפרת סמילה, נעה כץ וויטה גלמן פיתחו במסגרת המעבדה למשפטים תוכנה שיוצרת ציר זמן של אירועים בתיק משפטי
  2. Chosen - אלעד קופמן ובנאל סדון ממעבדת הפינטק פיתחו מערכת ובה המלצות למוצרים טכנולוגים.
  3. הקרנת תרבות - גלית מימרן, עידו בר נחום ושיר תשובה ממעבדת התרבות פיתחו מיזים להקרנת מופעי תרבות במרחבים הציבוריים.
  4. Rebound - שאולי צפניה ודור טיבי מהמעבדה למשפטים פיתחו מיזם להצעות לביטוח.
  5. Out of Mind - תמיר זהבי, זיוה יעקובוביץ' ואלה לונה פלזנס ממעבדת הגיימינג פיתחו משחק על ילדה שקטה מתעוררת בעולם מסתורי; היא יוצאת למסע למצוא את דרכה הביתה בעזרת תושבי המקום ומפענחת את התעלומה שמאחורי עברה.
  6. Chapi's Impact - ינון עזרא, דרור עציוני וגיא רחמים דנינו ממעבדת הגיימינג פיתחו משחק אקשן ב-2.5D בו משחקים את צ'אפי, שמאן ממעמקי ג'ונגל האמזונס במשימה להציל את כדור הארץ מההתחממות גלובלית.
  7. Standup - דנית זוארץ, טליה דזורלה ורחל טמסגן מהמעבדה לבריאות דיגיטלית פיתחו מערכת לשינוי מנח הגוף למניעת בעיות ישיבה ממושכת.

בניהול משותף של ישראל בן שטרית ומשה פורת
מנטור ומנהל מקצועי חי בספיר: דן פרייפלד

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה