מיזם מחשב"ה - מדד החוסן של בתי הספר, הוצג השבוע בפני כל באי הקליניקות במרכז לחדשנות ויזמות ח"י ספיר

המיזם הוא שיתוף פעולה בין הקליניקה לעיצוב UX/UI (אפיון ועיצוב מוצרים דיגיטליים) לבין שפ״ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) שער הנגב.

היזמים: חיים פליישמן - מנהל שפ"ח שער הנגב ודר׳ יאן סרדצה - מנהל חממת מחקר ופיתוח יישומי שער הנגב, הציגו את האתגר שעומד בפני המיזם: קושי במדידת חוסן ארגוני במערכות חינוך ומתן מענה ופתרון בעל השפעה לקשיים הספציפיים של כל ארגון. למעשה, אין היום כלים ארגוניים למדידה, אפיון, ובדיקה של יכולת הארגון לשרוד משבר ולשגשג במציאות של חוסר ודאות.

בשיתוף עם עמית סדן, מיכל קאופמן ונעם גור, סטודנטיות במגמת הנדסאי עיצוב מדיה ומשתתפות בקליניקה לעיצוב UX/UI והמנטורים: דן פרייפלד ורוית גונן מהמגמה לעיצוב מדיה, אופיינה מערכת דיגיטלית בעלת בינה מלאכותית, לטובת פיתרון הבעיה: המערכת מהווה כלי מדידה, המספק לאחר ניתוח שאלונים ונתונים המועלים אליו דרך בית הספר, פרופיל חוסן ארגוני של בית הספר ואפיון הרכיבים החזקים והחלשים שבו.

איסוף המידע (Big Data) מכלל מערכות החינוך בישראל, יאפשר לבצע השוואות ותהליך זיהוי דפוסים, אשר באמצעותם יהיה ניתן לבנות פתרונות ותכניות נכונות עבור כל המשתמשים (מורים, תלמידים, הורים, רשויות ועוד).

לאחר הצגת המיזם, שנמצא כרגע בשלב הקונספט העיצובי, נבחנו אפשרויות להמשך שיתוף פעולה עם קליניקות נוספות בח"י ספיר, על מנת לפתח מוצר ראשוני ולבצע פיילוט עם 10 בתי ספר באזור הנגב המערבי.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה