"Strengthening Human Rights Protections in Geneva, Israel, the West Bank and Beyond" - ספר חדש בעריכתו של פרופ' יוסף דוד, מרצה בביה"ס למשפטים.

קובץ מאמרים, שנכתבו על ידי כמה מהמומחים המובילים בעולם בתחום משפט זכויות האדם הבינלאומי, ונערך על ידי פרופ' יוסף דוד. הספר הינו בהלימה לצמתים העיקריים בחייו המקצועיים של פרופסור דוד קרצ'מר, אישיות מובילה בתחום זכויות האדם באקדמיה ובפרקטיקה המשפטית, שהיה גם הוא חבר סגל במחלקה למשפטים בספיר, ופרש לפני כשנתיים.

המאמרים השונים מתמקדים באתגרים העכשוויים של ההגנה על זכויות האדם. הם מטפלים בבעיות מושגיות כגון הבדלים בין גבולות ומגבלות, ויישום תקני של זכויות אדם על עסקים וארגונים בינלאומיים; תגובות דוקטרינריות משפטיות למציאות המשתנה בתחום מעקב ופוליטיקה של זהויות; חולשתם של מוסדות הניטור, והקשיים המעשיים ביישום זכויות אדם בינלאומיות. כאסופה, הם מציעים תמונה עשירה של החסרונות הפוטנציאליים במשפט זכויות האדם הבינלאומי בטיפולם בבעיות מורכבות של משפט, פוליטיקה ואתיקה.

קובץ המאמרים מפורסם כספר יובל לכבודו של פרופ' דוד קרצ'מר, שעבודותיו האקדמיות ופעילותו הפוליטית הם התגשמות רוח משפט זכויות האדם.
 

פרופ' יוסף דוד

פרופ' יוסף דוד הוא פרופסור חבר בביה"ס למשפטים בספיר. מחקריו מתמקדים במשפט ודת, היסטוריה משפטית, משפט השוואתי ומשפטים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ג'יי אברהם בביקור במכללת ספיר
ביקורו של המנטור המוביל מארה"ב הניב שיתוף פעולה בין-לאומי עם המכללה האקדמית ספיר. ביקורו המיוחד של ג'יי אברהם, מבכירי המנטורים העסקיים בארה"ב, בעוטף עזה ובמכללה האקדמית ספיר הביא לחתימת הסכם שיתוף פעולה בינלאומי שעתיד להצעיד את הדור הבא של היזמים הישראליים | נשיא המכללה, פרופ' קידר: "שיתוף הפעולה עם קבוצת ג'יי אברהם מהווה הזדמנות חשובה לחיזוק הקשרים הבינלאומיים של המכללה ולצמיחה מקצועית של הסטודנטים והסטודנטיות שלנו". במהלך ביקורו בישראל במרץ האחרון הגיע ג'יי אברהם, אחד ממובילי המנטורים העסקיים בארה"ב למכללה האקדמית ספיר, ונשא הרצאה מיוחדת לקהילות ההייטק והעסקים בישראל.
מתוך הסרט הקצר הילד בבימוי יהב וינר ז"ל
ברכות לסגל האקדמי ולבוגרי ביה"ס לאמנויות הקול והמסך על זכיותיהם בטקס פרסי אופיר, שנערך אתמול! פרסי אופיר ניתנים מדי שנה על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה עבור יצירה קולנועית מצטיינת.   יהב וינר ז''ל (סגל מנהלי בבית הספר) זוכה פרס אופיר לסרט העלילתי הקצר "הילד". ירמי שיק בלום (בוגר ומרצה) ואלעד אורנשטיין (בוגר) זוכי פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר עבור ״הדונם של סבתא״. יוסי אפלבאום (מרצה) זוכה פרס פסקול עבור ״העיר הזאת״. ניצן ציפרוט (בוגרת) זוכת פרס העיצוב האמנותי עבור ״העיר הזאת״. "עיד", סרטו של הבוגר יוסף אבו-מדיעם, זוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על הופעתו של שאדי מרעי. &nb