"Strengthening Human Rights Protections in Geneva, Israel, the West Bank and Beyond" - ספר חדש בעריכתו של פרופ' יוסף דוד, מרצה בביה"ס למשפטים.

קובץ מאמרים, שנכתבו על ידי כמה מהמומחים המובילים בעולם בתחום משפט זכויות האדם הבינלאומי, ונערך על ידי פרופ' יוסף דוד. הספר הינו בהלימה לצמתים העיקריים בחייו המקצועיים של פרופסור דוד קרצ'מר, אישיות מובילה בתחום זכויות האדם באקדמיה ובפרקטיקה המשפטית, שהיה גם הוא חבר סגל במחלקה למשפטים בספיר, ופרש לפני כשנתיים.

המאמרים השונים מתמקדים באתגרים העכשוויים של ההגנה על זכויות האדם. הם מטפלים בבעיות מושגיות כגון הבדלים בין גבולות ומגבלות, ויישום תקני של זכויות אדם על עסקים וארגונים בינלאומיים; תגובות דוקטרינריות משפטיות למציאות המשתנה בתחום מעקב ופוליטיקה של זהויות; חולשתם של מוסדות הניטור, והקשיים המעשיים ביישום זכויות אדם בינלאומיות. כאסופה, הם מציעים תמונה עשירה של החסרונות הפוטנציאליים במשפט זכויות האדם הבינלאומי בטיפולם בבעיות מורכבות של משפט, פוליטיקה ואתיקה.

קובץ המאמרים מפורסם כספר יובל לכבודו של פרופ' דוד קרצ'מר, שעבודותיו האקדמיות ופעילותו הפוליטית הם התגשמות רוח משפט זכויות האדם.
 

פרופ' יוסף דוד

פרופ' יוסף דוד הוא פרופסור חבר בביה"ס למשפטים בספיר. מחקריו מתמקדים במשפט ודת, היסטוריה משפטית, משפט השוואתי ומשפטים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה