הסרט "בכבוד!" של סיון אלאשוילי בוגרת בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר זכה בפרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. ליאת אלקיים, מרצה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה זכתה יחד עם בעלה, הבימאי גודיס שניידר, על סרטם "השמן". השניים זכו בפרס סרט ביכורים ישראלי עלילתי ובפרס השחקן הטוב ביותר, שניתן לצחי סדן.

על הסרט "בכבוד!" - במהלך ארוחה גרוזינית משפחתית, ראש המשפחה מנסה להרים כוס יין כמיטב המסורת, זה הרגע הגדול שלו. לפתע, נכנס אחיו המוצלח ומשפיל אותו לעיניי כל המשפחה. מכאן מתחיל קרב כוחות שמתנהל 'מתחת לשולחן'- הקרב למי יש יותר כבוד.

בנימוקי השופטים לזכיית הסרט "בכבוד!" נכתב: "ברגישות, בהומור ומנקודת מבט אינטימית של שגרה משפחתית בצל שנים של מסורת פטריארכלית, מציע הסרט חוויה מסעירה המותירה רושם עמוק." את פסקול הסרט עיצב בוגר מסלול פסקול ליאור וייצמן.

בנימוקי השופטים לזכיית הסרט "השמן" נכתב: "הבמאי גודיס שניידר והתסריטאית ליאת אלקיים יצרו סרט משעשע חריף, כואב, עכשווי ומלא תקווה, תל אביבי מאד, ישראלי מאד. התסריט, הבימוי, המשחק המשובח והעיצוב האמנותי משתלבים להפליא ויוצרים קומדיה רומנטית משובבת נפש."

גאים בכן!

* התמונה מתוך הסרט: "בכבוד!"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה