השבוע התארחו בשדרות שר הכלכלה ניר ברקת וצמרת משרדו ונפגשו עם ראשי רשויות מקומיות מהאזור ועם נשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ' ניר קידר.

השר ציין את הצמיחה והשגשוג יוצאי הדופן של אזור עוטף עזה והנגב המערבי, על אף האיומים הביטחוניים והאתגרים החברתיים והכלכליים, והדגיש את הצורך להמשיך ולפתח את האזור ובתוך כך גם את ספיר כמנוע צמיחה מרכזי של האזור וכמקור להשכלה גבוהה איכותית ורלוונטית, התורמת לתושבי האזור ולחברה כולה. נשיא המכללה וראשי הרשויות עמדו על האינטרס הממלכתי, שקיים בהרחבת ההשכלה הגבוהה שספיר מעניקה גם לתחומי ההנדסה, האגרוטק והטיפול. לבסוף, השר ואנשי משרדו עמדו על חשיבות הידוק הקשר, שבין המחקר וההוראה באקדמיה לבין עולמות התעסוקה והכלכלה. 

עוד השתתפו בפגישה: ראש עיריית שדרות - אלון דוידי, ראש המועצה האזורית שער הנגב - אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שדות נגב - תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון - איתמר רביבו.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה