ריכזנו עבורכם את החדשות הטובות מביה"ס לאמנויות הקול והמסך

"זוכרים את מרקש: יהודי מרקש בין אז להיום" - ישודר ב-13.4, 12:55 בכאן 11

קולאז' של 5 סרטים תיעודיים על המלאח, הרובע היהודי במרקש, אשר יצרו סטודנטיות וסטודנטים לקולנוע במכללת ספיר יחד עם סטודנטיות וסטודנטים מרוקאים מאוניברסיטת מוחמד השישי בבן גריר ליד מרקש. הסרטים הם פרי הקורס הראשון בהיסטוריה לישראלים ומרוקאים על יהדות מרוקו אז והיום.

"לשקר יש ארבע רגליים" סרט האנימציה של היוצרים שרי אברג'ל, נוי פרימן וגיא לבנת זכה בתחרות הקצרים בפסטיבל SERET ויוקרן בחמש מדינות שונות – צ'ילה, אנגליה, גרמניה, הולנד וארגנטינה.

"118", אנימציה תיעודית, התקבל לתחרות הסטודנטים בפסטיבל דוקאביב - יוקרן ב-11.5, 14:00

"118", נוצר כפרויקט הדגל השנתי של מסלול אנימציה - יצירה משותפת של סטודנטיות וסטודנטים משנה ב' במטרת לתת קול לאנשים הבלתי נראים בחברה. השנה בחר המסלול לתעד את חוויותיהן, תחושותיהן ומחשבותיהן של מטפלות ומטפלים במקלטי נשים של נעמ"ת.

"אגסים" של הבוגרת יוליה טרכטנברג, התקבל לפסטיבל הסטודנטים הגרמני המוערך Sehsüchte, ולפסטיבל היווני Athens Animfest.

"אסי לא גר כאן" של הבוגרים נטע מורט ורותם מורט, התקבל לתחרות הבינלאומית בפסטיבל הברזילאי Mostra Livre de Cinema.

אלכס נודלמן ונטע אלחלל התקבלו עם פרויקטי הגמר שלהם לפיץ׳ דוקאביב.

צילומים מתוך "118" ומתוך "זוכרים את מרקש"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה