שני פרסומי מאמרים חדשים לד"ר ווילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, בכתב העת האקדמי היוקרתי והמוביל בחקר התיירות, Tourism Review

המאמר הראשון, שחיבר ד"ר אברהם יחד עם ד"ר ליאור סולומונוביץ מהמחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר אף הוא, חוקר את הקשר בין גורמי אישיות, המוכרים כחמשת התכונות הגדולות (פתיחות מחשבתית, נעימות, מצפוניות, נוירוטיות, ומוחצנות) ואמון בטכנולוגיה, לבין הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT, כאמצעי לתכנון נופשים בחו"ל.

נמצא כי מאפיין אישיות אחד, מוחצנות, משפיע על הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT כאמצעי לתכנון נופשים בחול. תיירים מוחצנים נטו לתפוס את הטכנולוגיה כקלה לשימוש וכתוצאה מכך היו נכונים לאמץ אותה. כמו-כן, ככל שהתייר מאמין יותר בטכנולוגיה, כך הוא נוטה לתפוס אותה כשימושית יותר. הממצאים מצביעים על כך שהאמון בטכנולוגיה מושפע מהמידה בה היא נתפסת כקלה לשימוש. ממצא אחרון חביב מראה שלגיל ישנה השפעה משמעותית על הנכונות לאמץ את הטכנולוגיה. למרות שבאופן כללי נמצא קשר חיובי בין המידה שבה טכנולוגיה נתפסת כשימושית והנכונות לאמץ אותה, בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, הקשר הזה נחלש. כלומר, ככל שהתייר מבוגר יותר, עוצמת הקשר בין המידה בה הטכנולוגיה נתפסת כקלה לשימוש והנכונות לאמץ אותה - חלש יותר.

למאמר המלא

מטרת המחקר השני של ד״ר אברהם, הייתה לסקור את הספרות בנושא איבה צרכנית, על-מנת לגשר על הפער הספרותי שזוהה (לדוגמה, מדוע בחלק מהמחקרים נמצא קשר בין איבה לתדמית של מדינה ובמקרים אחרים לאו?) ולהציע כיווני מחקר עתידיים.

איבה צרכנית הינו תחום מחקר חדש יחסית, אשר החל לקבל ביטוי בשיח האקדמי רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. הנחת המוצא של רעיון זה היא שאמוציות שליליות מצד הצרכן משפיעות באופן ישיר על הימנעותו מרכישת מוצרים או שירותים ממדינה/חברה מסוימות.  החל משנת 2014 תחום האיבה הצרכנית התרחב ובשנים האחרונות פורסמו למעלה מ-20 מחקרים, אשר בוחנים רעיון זה בהקשר של תיירות. מחקרים אלה מעידים על ההשפעה השלילית של האיבה על תדמיתם של יעדים ומוכנות לבקר בהם.

למאמר המלא

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

מדרום
פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית באופקים שמח להודיע על מינויים של יאשה רוזוב ורועי פביאן כמנהלים האמנותיים החדשים. יאשה ורועי מצטרפים לפסטיבל עם רקע עשיר של תרבות במרחב הציבורי וחיבורים שבין תרבות, עיר וקהילה. במסגרת תפקידם, יאשה ורועי יהיו אחראיים על עיצוב החזון האמנותי של הפסטיבל, פיתוח פרויקטים ועבודות מקור והובלת התכנית האמנותית.
הענקת מלגה ע"ש הדר רוזנפלד ברדיצ'בסקי ז"ל
אתמול (יום ג') התקיים אירוע הענקת מלגת מצוינות ע"ש הדר רוזנפלד ברדיצ'בסקי ז"ל לסטודנטית מצטיינת במחלקה לכלכלה וחשבונאות. הדר רוזנפלד ברדיצ'בסקי ז"ל הייתה בוגרת מצטיינת במחלקה לכלכלה וחשבונאות בספיר. לאחר לימודיה, המשיכה הדר להתמחות במשרד דלוייט בבאר שבע, ולאחריו עברה לעבוד בחברת UBQ Materials בצאלים. ב-7.10 נרצחה הדר יחד עם בעלה בכפר עזה. הוריה החליטו להעניק מלגת מצוינות על שמה על סמך הישגיים אקדמיים וערכים חברתיים ומוסריים גבוהים במיוחד. את המלגה קיבלה אריקה אזולאי - סטודנטית מצטיינת בשנה האחרונה ללימודיה במחלקה לכלכלה וחשבונאות.