בית הספר לאמנויות הקול והמסך זוכה באות הוקרה בפרסי הפורום הדוקומנטרי לשנת 2023

"ביה"ס הפך עם השנים לחלק משמעותי וחשוב בשדרות ובשאר יישובי העוטף; בימים אלה, בית הספר לוקח חלק חשוב בשיקום העוטף כולו, בתחומי ההשכלה, החינוך, הקהילה והתרבות".

השבוע, הכריז הפורום הדוקומנטרי בישראל על הענקת אות הוקרה להישגים מיוחדים בתחום הקולנוע הדוקומנטרי בפרסי הפורום הדוקומנטרי לשנת 2023 לבית הספר לאמנויות הקול והמסך.

בנימוק לקבלת האות, ציינו: "ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר יציין השנה 25 שנים להקמתו. מה שהחל כחלום של כמה משוגעים לדבר, להקים תעשיית קולנוע משגשגת מחוץ לגבולות המרכז, הפך כעבור 25 שנים למוסד משמעותי, חי, קיים ובועט, שבוגריו מהווים חלק חשוב מתעשיית הקולנוע בכלל והקולנוע הדוקומנטרי בפרט. מתוך קהילת הקולנוע של ספיר נולד גם פסטיבל קולנוע דרום ומיזמים שונים, שמקיימים הלכה למעשה את אותו חזון ומרחיבים מדי יום את גבולות הפעולה וההשפעה של הקולנוע". כמו כן, הוסיפו: "ביה"ס הפך עם השנים לחלק משמעותי וחשוב בשדרות ובשאר יישובי העוטף, רבים מתלמידיו ובוגריו מגיעים מהדרום ונשארים לעבוד וללמד בדרום. בימים אלה, בית הספר לוקח חלק חשוב בשיקום העוטף כולו, בתחומי ההשכלה, החינוך, הקהילה והתרבות. בחרנו להעניק לביה"ס כולו אות הוקרה להישגים מיוחדים בתחום הקולנוע הדוקומנטרי כדי להביע הערכה ותמיכה מהקהילה כולה לאלו שמעזים וחולמים בגדול ושבזכות כך יצליחו גם לקום מהשבר".

הפורום הדוקומנטרי הישראלי עורך מדי שנה את תחרות פרסי הפורום הדוקומנטרי, אשר מהווה במה מרכזית לציון פועלם של היוצרים והיוצרות בישראל ולחגיגה של העשייה התיעודית הישראלית. התחרות נועדה להביא לחשיפה של היצירה והיוצרים הדוקומנטריים הישראלים ולהעלאת העניין והמודעות בתחום. זאת נוסף לכך ששואפים להעניק ליוצרים, כמו גם לעובדים בתחומים השונים, הכרה, חשיפה ועידוד על יצירתם באמצעות הפרסים שמוענקים להם.

פרופ' סמי שלום שטרית, ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך: "בשם כל סגל ביה״ס, עובדיו ותלמידיו, אני מתרגש לקבל את פרס ההוקרה מהפורום הדוקומנטרי בישראל, על ההכרה בעבודה האיכותית, האמיצה והנחושה של ביה״ס והפסטיבל שלו. תמיד אמרתי שהמכללה האקדמית ספיר, ואני בתוכה, היא נס יומיומי. לא ידעתי עד כמה הנס הזה יעמוד למבחנים כל כך קשים. יחד עם העוטף כולו אנו עומדים בהם באומץ ובכבוד. תודה".

אות ההוקרה יוענק במסגרת טקס פרסי הפורום הדוקומנטרי שייערך ב-19 בפברואר.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה