קק"ל משיקה תוכנית מלגות חרום עבור סטודנטים מיישובי העוטף

קרן קימת לישראל תעניק מלגות בסך של יותר מ-6,000,000 שקלים עבור כ 1,600 סטודנטים מיישובי העוטף הלומדים במוסדות האקדמיים בנגב. המדען הראשי של קק"ל: "אנחנו בקק"ל רואים זאת כחובתנו האזרחית, וזו זכות גדולה לכולנו לתרום בתהליך התקומה". 

ביוזמת המדען הראשי, ד"ר דורון מרקל, קרן קימת לישראל משיקה תוכנית להענקת מלגות חרום בסך של יותר מ-6 מיליון ש"ח עבור סטודנטים שהתגוררו ביישובי עוטף עזה ונפלטו מבתיהם כתוצאה ממתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, חלקם אף איבדו את רכושם ואת יכולתם הכלכלית להמשך לימודיהם.

כאמור, המלגות יוענקו לסטודנטים, אשר גרו ביישובי העוטף עד ה-7 באוקטובר והינם תלמידים מן המניין בשנת הלימודים הנוכחית (תשפ"ד) במוסדות האקדמיים הבאים: המכללה האקדמית ספיר, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מכללת אשקלון, מכללת סמי שמעון, ומכללת חמדת הנגב. המלגה תאפשר לכל הסטודנטים הללו לשמור על המשך הלימודים האקדמיים חרף הקשיים הרבים שעלו מאז פרוץ המלחמה.

המלגה תהיה שוויונית לכלל הסטודנטים הזכאים לה ובתנאי ששבו ללמוד במוסדות האקדמיים הרלוונטיים בשנת הלימודים תשפ"ד. הסטודנטים שיקבלו את המלגה יתבקשו להשתתף במהלך הסמסטר השני של שנת הלימודים תשפ"ד באירועים חינוכיים ומקצועיים כולל שולחנות עגולים שיעסקו בשיקום חבל תקומה.

ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי בקק"ל: "חלק ניכר מהפעילות שלנו ביחידת המדען הראשי בקק"ל הינו בתחום המחקר האקדמי, ובמיוחד בתוכניות מלגות לקידום נושאי סביבה ואקלים באקדמיה, כך שתוכנית המלגות הזאת היא חיבור טבעי ומתבקש לעשייה שלנו בעת הזאת. בעזרת התוכנית נוכל לסייע לסטודנטים שנפגעו בשבעה באוקטובר להחזיר את חייהם למסלול ולהשלים את שנת הלימודים, את התואר וכן הלאה. אנחנו בקק"ל רואים זאת כחובתנו האזרחית, וזו זכות גדולה לכולנו לתרום בתהליך התקומה".

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר, מברך על שיתוף הפעולה עם קק"ל: "השקת תוכנית מלגות החירום של קק"ל מהווה בשורה עבור קהילת ספיר. אנו נרגשים לשתף פעולה ביוזמה חשובה זו, שתעניק סיוע לסטודנטים שלנו בתקופה קשה זו. תכנית מלגות החירום תאפשר לסטודנטים להמשיך בלימודיהם האקדמיים ולממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. אנו מודים לקק"ל על תרומתם ועל המחויבות לרווחת הסטודנטים בישראל. המכללה האקדמית ספיר מחויבת לספק לסטודנטים שלנו סביבה תומכת ומשאבים רבים על מנת שיצליחו. שיתוף פעולה זה הוא ביטוי נוסף למחויבות זו".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה