קרן שוקן העניקה ל-8 סטודנטיות וסטודנטים בבית הספר למשפטים בספיר מלגת הצטיינות על סך 5,000 דולר.

המלגה נועדה לאפשר למצטיינות ולמצטיינים להשקיע את זמנם ומרצם בלימודים האקדמיים.

בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר פתח את שעריו בשנת 2009; הוא נשען על יסודות רעננים בעלי מעוף ותעוזה, על השכלה משפטית עדכנית ויישומית, ידע רחב בחקיקה ופסיקה והכרות מעמיקה עם יסודות המשפט וההליכים המעצבים את השיטה המשפטית. בד בבד מאופיין בית הספר במחויבות עמוקה לנושאים חברתיים עקרוניים, לזכויות האדם ולאזרחות מעורבת. בוגרות ובוגרי בית הספר למשפטים בספיר נמצאים באופן עקבי במקומות הגבוהים באחוזי המעבר את מבחני הלשכה ומשולבים במשרדי עורכי דין מובילים ובמחלקות מובילות בפרקליטות ובשירות המדינה.

השנה, על מנת לעודד מצוינות אקדמית בקרב סטודנטים פעילים ומצטרפים חדשים, משתף בית הספר פעולה עם קרן שוקן. הקרן תומכת במאות פרויקטים ללא מטרות רווח. היא שואפת לקדם שיווין חברתי, מוביליות חברתית וצמיחה קהילתית. הקרן מנוהלת על ידי חברי משפחת שוקן, ששואפים לממש את חזונו של הנדבן שלמה זלמן שוקן ז״ל.

המלגות הוענקו בטקס חגיגי שהתקיים בקמפוס ספיר בנוכחות משפחת שוקן והנהלת בית הספר למשפטים בספיר.

ד״ר עידו עשת, ראש בית הספר למשפטים: ״בית הספר למשפטים בספיר מתכבד להעניק מלגה הנושאת את שמו של שלמה זלמן שוקן, איש יזמות וספר, ציוני נלהב ומי שתמך בענקי רוח דוגמת פרנץ קפקא, ש״י עגנון, מרטין בובר וגרשם שלום. ״יש להתייחס למשאב השפה באותה הרצינות כמו לפלדה, כותנה או נדל״ן״ אמר פעם שוקן, ואנו, בבית הספר למשפטים בספיר, מבקשים להתייחס באותה הרצינות גם למקצוע המשפטים. היום כבר כמעט כולם יודעים, שבבית הספר למשפטים בספיר צומחים אחרת.״

מלבד הענקת המלגה, קרן שוקן תלווה את המלגאיות והמלגאים המצטיינים על מנת להבטיח מימוש מקסימלי של עתידם המקצועי בעולם המשפט.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פרופ' ניר קידר בכנס אקדמיה שעובדת
אמש התקיים כנס ״אקדמיה שעובדת״ של מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה, שבו השתתפו נציגים מרכזיים מהאקדמיה והמשק.
לאה שלף
ד"ר לאה שלף, ראשת ביה"ס לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר השתתפה בכנס ״שדרות-איכילוב - מטראומה לחוסן". ד"ר שלף, שפעילה גם כיועצת מחקר ומטפלת ביחידה לתגובות קרב של צה״ל, הייתה יו"ר המושב שעסק בבריאות הנפש בצו 8, והציגה במושב את הרצאתה "החזית הקלינית: טיפול בחיילים החוזרים מלחימה". ד"ר שלף סיפרה על החזית הקלינית בטיפול בחיילים שחוזרים מהלחימה הביתה ואמרה כי הם כרגע לא יודעים האם ההתערבות המוקדמת בטיפול תמנע בעתיד פוסט טראומה או אובדנות, וזה אתגר גדול עבורם. עוד אמרה כי "אנחנו רואים תסמינים של חיילים עם פוסט טראומה, החיילים מבקשים לחזור ולהלחם וכמטפל אתה מתלבט אם להחזיר אותם לקרב או לא.