קהילת המכללה האקדמית ספיר מתאחדת וזוכרת

המכללה האקדמית ספיר מציינת השבוע את אירועי הזיכרון במלאת שנה מאז המתקפה הרצחנית ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, אשר פגעו קשות בקהילת ספיר בעוטף עזה.

היום (א׳) הושק ״מרחב הזיכרון המשותף״ לזכר היקרים והיקרות שנפלו ונרצחו בשבעה באוקטובר ובמהלך המלחמה. קהילת ספיר, שהתמודדה עם אובדן 47 מאנשיה – בהם בוגרים, סטודנטים, וחברי סגל אקדמי ומנהלי – מתאחדת לזכור יחד. המרחב מאפשר לכל אחד ואחת להגיע, להוסיף פיסות זיכרון אישיות לקיר ההנצחה, לזכור ולהיזכר יחד. בכל יום בין השעות 12:30-14:30, צוות המטפלות והמטפלים של מרכז החוסן בספיר יפעיל את המרחב, ויסייע בתהליך העיבוד והשיתוף.

בנוסף, הושק היום אודיטוריום חדש על שמו של אופיר ליבשטיין ז”ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב ויו״ר ועד מנהל במכללה הטכנולוגית ספיר, שנרצח ב-7 באוקטובר בעת שהגן על כפר עזה מפני המחבלים. האודיטוריום ישמש כמרחב לימודי והנצחה לזכרו של אופיר ז”ל, שהיה דמות מרכזית בקידום האזור ובפיתוח חוסן קהילתי ואקדמי.

במהלך השבוע הקרוב, יתקיימו במכללה טקסי אירועים לציון שנה למלחמה. ביום רביעי הקרוב, יתקיים פרויקט ״מנהלה זוכרת״ שבו עובדי ועובדות ספיר ישתפו בסיפוריהם האישיים מתקופת הפינוי והשיבה הביתה, כחלק מהפעילות ב״מרחב הזיכרון המשותף״.

פרופ’ ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: ״לפני שנה, בשבעה באוקטובר, הכה אותנו הטרור הרצחני של החמאס. גן העדן שלנו היה לגהנום. איבדנו חברות וחברים יקרים ואהובים רבים באותו יום ובמלחמה הקשה שפרצה בעקבותיו. רבים, ובראשם עמרי מירן בן זוגה של לישי שלנו, עדיין חטופים ברצועת עזה. אנו תפילה שיחזרו בשלום במהרה. נמשיך לזעוק ולדרוש זאת בכל דרך ובכל הזדמנות. הזיכרון, הטראומה והכאב מלווים אותנו מאז בכל יום ובכל שעה. ובכל זאת, האזכרות, הטקסים ופעילויות ההנצחה חשובים לנו כפרטים וכקהילה כדי להתמודד עם האובדן והטראומה ולעבד את האסון. הם חשובים למאמץ שלנו להחלים ולצמוח, ולהיות מנוע פיתוח של שיקום ותקומה לחבל הארץ הנפלא הזה ולחברה הישראלית כולה. יחד שרדנו את תופת ה-7.10 ויחד נחזור לצמוח. מאחל לכולנו שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה של ברכה ובשורות טובות.״

7.10 קהילת ספיר זוכרת

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ניר קידר בכנס הקבלנים
אתמול השתתף נשיא המכללה, פרופ' ניר קידר, בכנס התאחדות הקבלנים שהתקיים בשדרות. פרופ' קידר הרצה על תפקיד האקדמיה והחינוך בקידום העוטף. מתוך דבריו: "יש לנו אתגר עצום בצמיחה ובבניה מחדש של הצפון והדרום לחברה הישראלית. האקדמיה חייבת לשלב ידיים עם הממשלה והתאחדות הקבלנים על מנת להכשיר את הדור הבא של המהנדסים, ההנדסאים, עובדי הבניין התשתיות והחשמל שחסרים באלפיהם בארץ.
הענקת תעודה לבוגר משפטים
בית הספר למשפטים בספיר רושם הישג מרשים. למרות השנה הקשה בנגב המערבי: 78.3% מבוגרי המכללה האקדמית ספיר עברו את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין   בחינות ההסכמה של לשכת עורכי הדין התקיימו החודש, כאשר שיעור ההצלחה של המעבר בכלל הארץ עמד על 60%. בין הנבחנים, בלט אחוז מעברם של בוגרי בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר העומד על 78.3%. ד״ר עידו עשת, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר: ״היום כבר כמעט כולם יודעים שבבית הספר למשפטים בספיר צומחים אחרת.