תואר ראשון בניהול המשאב האנושי

עבר, הווה ועתיד - ההון האנושי חשוב מתמיד

מידע טכני על התואר בניהול המשאב האנושי

סוג ההסמכה

.B.A בניהול המשאב האנושי

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

3 ימים בשבוע

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם ע"פ חוק לחיילים משוחררים

בעולם שבו מקצועות מתחלפים ומשתנים, הטכנולוגיה מתחלפת במהירות ותחומי עיסוק רבים עתידים להעלם מן העולם בשל כניסה של תהליכי אוטומציה כדאי לבחור בתחום לימודים שצפוי להיות רלוונטי גם בעתיד. על פי פורום הכלכלה העולמי, תחום ניהול ופיתוח הון אנושי בארגון דורג ברשימת עשרת מקצועות הנמצאים בצמיחה מואצת ואשר הביקוש עליהם ימשיך להיות משמעותי בעשור הקרוב.

ההכרה כי ניהול המשאב האנושי הוא הערך העיקרי והייחודי של הארגון חלחלה במהירות לעולם העסקי, והובילה לשינוי מרחיק לכת בתהליכי ניהול עובדים בארגון. תכנית הלימודים ל-ב.א בניהול המשאב האנושי במכללת ספיר נותנת מענה לשינויים בתחום ומאפשרת למתעניינים בו, לצאת לשוק התעסוקה עם מגוון כישורים נדרשים, כגון: חשיבה יצירתית וביקורתית, ומקנים ידע תיאורטי לצד ידע יישומי, המאפשרים השתלבות במגוון תפקידים ותחומים.

לימודי תואר ראשון בניהול המשאב האנושי מציעים הכשרה תיאורטית ומעשית החיונית לניהול אפקטיבי ויעיל של המשאב האנושי בארגון, כגון: תהליכי גיוס, מיון והשמת עובדים, ופיתוח ההון האנושי לצד הקניית כישורים ומיומנויות ניהוליות רלוונטיות לעולם המשתנה, תוך שליטה בידע ובכלים של שיטות מחקר ועיגון ההכשרה בדרישות המשתנות של שוק העבודה.

תכנית הלימודים נמשכת על פני שישה סמסטרים בימי לימוד מרוכזים, המאפשרים עבודה במשרה חלקית לצד הלימודים. המגוון הרחב של תחומי הקורסים הנלמדים והרמה האקדמית הגבוהה, מאפשרים לבוגרים להמשיך ללימודי תואר שני באוניברסיטאות בארץ ובעולם כמעט ללא השלמות בתחומים שונים. במחלקה פועלת גם תוכנית לתואר שני המאפשרת לבוגרי התואר הראשון המשך למידה משמעותית במכללה.

תוכנית הלימודים מוכרת על ידי העמותה לניהול משאבי אנוש בישראל.

מתכונת הלימודים

שנה א' לומדים 3 ימים בקמפוס ספיר

בשנים ב' ו-ג' לומדים יומיים בספיר ויום אחד בזום.

מדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש
שם הקורס נק"ז
מבוא לפסיכולוגיה 4
יסודות הסוציולוגיה 4
התנהגות ארגונית 2
התנהגות ארגונית 2
סטטיסטיקה תיאורית 3
סטטיסטיקה היסקית 3
כתיבה מדעית 3
דיני עבודה 3
כלכלה
שם הקורס נק"ז
יסודות הכלכלה א' 3
יסודות הכלכלה ב' 3
ניהול
שם הקורס נק"ז
יישומי מחשב לניהול 3
סדנת מיומנויות פרזנטציה מול קהל 2
מדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש
שם הקורס נק"ז
פרקטיקות יסוד בניהול משאבי אנוש 2
פרקטיקות מתקדמות בניהול משאבי אנוש 2
תרבות אירגונית 3
הערכה ותגמול 3
מבוא לפסיכולוגיה חברתית 3
שיטות מחקר כמותיות 3
שיטות מחקר איכותיות 3
קריירה בעולם בהפרעה 3
כלכלה
שם הקורס נק"ז
יסודות החשבונאות 3
ניתוח דוחות כספיים 3
ניהול
שם הקורס נק"ז
מבוא למיסים 3
סוגיות בניהול ומנהיגות 3
מדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש
שם הקורס נק"ז
מבוא לייעוץ ארגוני 3
סדנה בניהול ופיתוח צוותים 3
פיתוח וניהול תהליכי למידה ארגונית 3
המיון התעסוקתי: מתיאוריה לעשייה 3
כלכלה
שם הקורס נק"ז
כלכלה התנהגותית 3
ניהול
שם הקורס נק"ז
גישות ניהול מודרנית 3
סדנה בתקשורת ניהולית 3
אתיקה בארגונים 3
סמינריון שנה ג'
שם הקורס נק"ז
  4
שם הקורס נק"ז
ניהול אסטרטגיות 3
מבנה כלכלי תעשייתי של ישראל 3
Essential Skills 3
מבוא לתורת המשחקים 3
עקרונות השיווק 3
סוציולוגיה של עבודה חלקא' + חלק ב' 6
פסיכולוגיה של הספורט 3
עבודה רגשית בארגונים 3
יצירה וניהול של קהילות דיגיטליות 3
פוליטיקה ארגונית 3
דינמיקה במשא ומתן 3

בוגרות ובוגרי בה"ד 11? בואו להמשיך את המקצוע הצבאי גם באזרחות

אהבתם את הקורס והתפקיד כרכזי משא"ן וקציני משא"ן? מקומכם איתנו. במחלקה לניהול המשאב האנושי תוכלו להעמיק את הידע המקצועי שרכשתם בצבא ולהחשף למגוון ידע תאורטי ומעשי בתחום ניהול המשאב האנושי.

בוגרות ובוגרי קורסי בה"ד 11 יכולים לקבל פטור של עד 6 נקודות זכות, בכפוף להצגת אישורי קורסים של בה"ד 11.

מתלבטים? צרו עימנו קשר ונשמח להרחיב.

בוגרי המחלקה משתלבים במגוון תפקידים של ניהול המשאב האנושי במגזר העסקי והציבורי, וכן במגוון רחב של תפקידי ניהול. בין התפקידים שבוגרינו ממלאים ניתן למנות: רכזי גיוס והשמה, מתאמי תעסוקה, מנהלים במרכזי צעירים, מנהלי צוותים, רכזי רווחה, רכזי הדרכה, עובדים בצוותי HR services, חשבי שכר ועוד.

ד"ר רונית נדיב אברהם

ראש התכנית לתואר שני

ד"ר מריאנה דלגץ

ראשת מחלקה

רו"ח ועו"ד אחמד איאד

רו"ח ועו"ד אחמד איאד

מרצה

ד"ר גיל בוצר

מרצה בכיר

ד"ר שמעון ארז בלום

מרצה

פרופ' אבי בסר

פרופסור מן המניין

ד"ר מנחם טופל

מרצה בכיר

פרי כהנים

מורה בכיר

ד"ר ניצן צרפתי רימון

מרצה בכירה

ד"ר שני קונה

מרצה בכירה

תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.
המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

תנאי סף:

  • זכאות לתעודת בגרות מלאה
  • 4  יח"ל באנגלית ו-4 יח"ל במתמטיקה בציון 60 ומעלה או ציון 60 ומעלה בקורסים השקולים במסגרת מכינה קדם אקדמית או בדיפלומת הנדסאי.

* מועמדים שאינם עומדים בתנאי המתמטיקה יידרשו לעמוד בקורס "מבוא למתמטיקה" בציון 60.
מי שלמד בבית ספר תיכון ששפת ההוראה בו אינה עברית, נדרש לעמוד בבחינת ידע בעברית (מבחן יע"ל).

קישור למידע נוסף על מפתח הסיווג של מבחן יע"ל

קבלה מן המניין: 

  • ציון ממוצע 87 ומעלה בתעודת בגרות או במכינה קדם אקדמית, או ציון ממוצע 80 ומעלה בדיפלומת הנדסאי.
    או: 
  • ציון פסיכומטרי 500 ומעלה, וציון ממוצע 80 ומעלה בתעודת הבגרות / במכינה קדם אקדמית או ציון ממוצע 75 ומעלה בדיפלומת הנדסאי.

קבלה על תנאי*:

  • ציון ממוצע 83 עד 87 בתעודת בגרות או במכינה קדם אקדמית, או ציון ממוצע 75 ומעלה בדיפלומת הנדסאי.
    או 
  • ציון 80 ומעלה בתעודת בגרות או במכינה קדם אקדמית, וציון מבחן פסיכומטרי בין 460-499.

*המעבר לשנה ב' מותנה בממוצע 75 ומעלה בתום שנה א' בקורסי הליבה של המחלקה.

בעלי תואר אקדמי

  • ציון ממוצע 75 ומעלה בתואר אקדמי המוכר על ידי המל"ג
  • אנגלית אקדמית ברמת פטור

מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה למחלקה ובעלי בגרות מלאה בממוצע 80 לפחות יוכלו ללמוד מקורסי הליבה ובכפוף להישגיהם יעברו למסלול הלימודים בניהול המשאב האנושי
לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז מידע טלפון: 077-9802802
מועמדים שנתוני הקבלה שלהם אינם עומדים בדרישות המפורטות לעיל יוכלו להגיש בקשה מנומקת בכתב לקבלה חריגה. מבין הפונים יזומנו המתאימים לראיון קבלה.

* מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 15% מכלל המתקבלים בכל שנה על פי הנחיות מל"ג.

תאריך הפרסום: 23/06/2024

מהו הערך המוסף של התואר הנלמד במחלקה?

הלימודים במחלקה מאפשרים לבוגרים להשתלב בשוק העבודה במגוון תחומים של ניהול וניהול המשאב האנושי במגזר העסקי, הציבורי ובמגזר השלישי. ע"פ נתוני פורום הכלכלה העולמי, התעסוקה והביקוש לעובדים בתחומי ניהול המשאב האנושי צפויים לגדול בשנים הקרובות. בנוסף, חלק גדול מהבוגרים ממשיכים ללימודים מתקדמים בתחומי ניהול המשאב האנושי, התנהגות ארגונית ומנהל עסקים.

תוך כמה זמן מקבלים הודעת קבלה למחלקה?

מועד ההודעה על קבלה למחלקה משתנה כתלות בתנאי הקבלה של המועמד. מועמדים בעלי תנאי קבלה מן המניין מקבלים הודעת קבלה תוך ימים ספורים. מועמדים בתנאי קבלה על תנאי מקבלים הודעת קבלה כתלות במצב הרישום למחלקה. סה"כ מספר הסטודנטים במעמד על תנאי הוא מוגבל ולכן אנו ממליצים למועמדים שתנאי הקבלה שלהם מאפשרים קבלה על תנאי למהר להרשם על מנת לשמור לעצמם מקום במחלקה.

האם סטודנטים שאינם עומדים בתנאי הקבלה יכולים להתקבל כחריגים?

ניתן להתקבל למחלקה בשלושה אפיקים:

  • כסטודנט במעמד מן המניין
  • סטודנט במעמד על תנאי
  • סטודנט באפיק הרב תחומי

לפירוט על תנאי הקבלה אנא ראה להלן. מועמד שאינו עומד בתנאי הקבלה לאחד מאפיקים אלו, אינו יכול להתקבל מחלקה. בכל מקרה של ספק מומלץ להתקשר למרכז מידע ורישום לשם בירור התנאים.

האם יש לשלם מקדמה לפני רישום לקורסים?

על מנת להירשם לקורסים יש לשלם תשלום מקדמה.

מתי נרשמים לקורסים?

לקראת פתיחת שנת הלימודים ישלח לכם במייל מועדי פתיחת המסכים לרישום למערכת.

כיצד נרשמים למערכת הלימודים?

לקראת פתיחת שנת הלימודים תוזמנו ליום יעוץ בו תקבלו הסבר על הלימודים במחלקה ובמהלכו נסייע לכם להקליד מערכת לימודים במערכת המחשוב של ספיר. בנוסף, סטודנטים יכולים להקליד מערכת באופן עצמאי מכל מקום באמצעות מערכת המחשוב של המכללה.

היכן מפורסמת מערכת השעות של הלימודים לשנה א'?

עם הכניסה למערכת המידע של המכללה, תוכלו לבחור באפשרות - מידע ברשת-מערכת שעות-בוחרים בניהול המשאב האנושי-לוחצים על לינק של שנה א'. (להוסיף לינק)

 

ראשת המחלקה

ד"ר מריאנה דלגץ - MariannaD@mail.sapir.ac.il

רכזת אקדמית

גב' עירית סוסן - 077-9802869

רכזת סטודנטים

גב' שני כהן זדה - 077-9802545

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א' - ד' בין השעות
10:30 - 13:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א' - ד' בין השעות
09:00 - 10:30

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

hrm@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il